10 клас

Тестові завдання з теми Василь Стефаник 
"Камінний хрест", "Момент"

https://onlinetestpad.com/ua/test/96659-vasil-stefanik-kam%D1%96nnij-khrest

Тестування з теми "Іменник"

https://learning.ua/mova/imennyk/

1. Заходимо по ссилці
2. Обираємо ЗНО
3. Обираємо курс - з української мови та літератури
4. Обираємо теми "Відмінки іменники"
5. Тренуємося для себе, результати цього тесту непотрібно надсилати


Володимир Винниченко новела "Момент"
(фільм - екранізація)



Тестування з теми "Володимир Винниченко "Момент"


https://naurok.com.ua/testi-v-vinnichenko-moment-101401.html

До уваги учнів і батьків!
Завдання з української мови та літератури викладатимуться згідно з розкладом уроків по школі!
Письмові роботи необхідно виконувати в робочих зошитах із записом числа й видом роботи 

(наприклад,
Вісімнадцяте березня

Домашня робота


Вправа 1).



30 березня 2020 рік (понеділок)
Українська мова

Тема: Урок мовленнєвого розвитку №16. Письмове складання розповіді про подорож  Україною         або    світом        із       зазначення назв мешканців відвіданих місць.

Тема: Урок мовленнєвого розвитку №17. Письмове складання розповіді про подорож  Україною         або    світом        із       зазначення назв мешканців відвіданих місць.

Розповідь оформлюємо в робочих зошитах! Кількість слів - мінімум 100!

Примітка: у понеділок 2 уроки української мови, тому опрацьовуємо 2 теми!


01 квітня 2020 рік (середа)
Українська література

Тема: Образне слово поетичного модернізму. Альманах «З-над хмар і з долин», угруповання «Молода муза» – зв’язок із зарубіжною літературою, «нова» драма на межі століть.

Оформити конспекти в робочі зошити, накреслити таблицю за поданим нижче матеріалом:

https://ukrlit.net/lesson/10klas_2/23.html

Виконати тестові завдання (результати тесту надсилаємо вчителю обов'язково!):

https://naurok.com.ua/test/zhitteviy-i-tvorchiy-shlyah-lesi-ukra-nki-8026.html

Тема: Леся Українка (Лариса Косач). Життєвий і творчий шлях. Драматична спадщина. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці. Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка І. Франком. Основні цикли поезій. Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. 
ТЛ: неоромантизм.

Переглянути фільм, на основі якого оформити хронологічну таблицю життя і творчості Лесі Українки



Виразно читати вірші Лесі Українки (лише опрацювавши вірші збірки, Ви зможете виконати наступне завдання)

Виконати тестові завдання (результати тесту надсилаємо вчителю обов'язково!):

https://naurok.com.ua/test/lesya-ukra-nka-9306.html


06 квітня 2020 рік (понеділок)
Українська мова 

Тема: Іменники, що мають лише форму однини або множини.

Оформити конспекти за посібником Авраменка О. М.

Виконати тестові завдання:



Тема: Закінчення іменників І відміни в орудному відмінку.

Оформити конспекти за посібником Авраменка О. М.

Скласти 12 тестових завдань для самоперевірки


08 квітня 2020 рік (середа)
Українська література

Тема: Леся Українка (Лариса Косач). «Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості. Символічність, романтичні образи, образотворчий прийом контрасту. Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви («Слово, чому ти не твердая криця…»).

Оформити конспекти в робочі зошити,

Прослухати декламацію вірша:






Виконати тестові завдання (результати тесту надсилаємо вчителю обов'язково!):

https://naurok.com.ua/test/lesya-ukra-nka-9306.html



Вивчити напам'ять вірш "«Contra spem spero!»
Тема: Леся Українка. Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну…»

Прослухати вірші:





Виконати тестові завдання:


Оформити конспекти


13 квітня 2020 рік (понеділок)

Українська мова 


Тема: Закінчення          іменників   чоловічого роду ІІ       відміни       в родовому відмінку.         Відмінкові закінчення           іменників з конкретним        та абстрактним значенням.

Оформити конспекти за посібником Авраменка О. М.

Виконати тестові завдання:



Тема: Закінчення          іменників   чоловічого роду ІІ       відміни       в родовому відмінку.         Відмінкові закінчення           іменників з конкретним        та абстрактним значенням.

Оформити конспекти за посібником Авраменка О. М.


Виконати тестові завдання:



1. Закінчення -а у формі родового відмінка однини мають обидва іменники рядка:
А талант (хист), талант (грошова одиниця);
Б знак (марка), знак (значок);
В рахунок (документ), рахунок (дія);
Г дзвін (предмет), дзвін (звук);
Д детектив (агент), детектив (твір).
2. Закінчення -у у формі родового відмінка однини мають обидва іменники рядка:
А ріг (матеріал), ріг (будинку);
Б томат (рослина), томат (сік);
В пояс (талія), пояс (зона);
Г алмаз (інструмент), алмаз (речовина);
Д папір (документ), папір (матеріал).
3. Визначте рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення -у (-ю):
А паладій, паралелізм, парафін;
Б параболоїд, паромір, термометр;
В патрон, паяльник, периметр;
Г перпендикуляр, перфоратор, підшипник;
Д біогенезу, градусника, біоценозу.
4. Визначте рядок, у якому іменники — власні назви мають паралельні закінчення:
А Судак, Яготин, Чоп;
Б Техас, Прут, Лаос;
В Ужгород, Форос, Цюріх;
Г Ванкувер, Гібралтар, Стрий;
Д Занзібар, Уганда, Гудзон.
5. Визначте рядок, у якому іменники залежно від значення у формі родового відмінка однини мають закінчення -а (-я) і -у (-ю).
А ріст, розсип, розряд;
Б реверс, рак, рахунок;
В ракурс, реоскоп, респект;
Г рівень, рисунок, різець;
Д вакуум, бетон, блок-апарат.
6. Правильно вжито відмінкове закінчення обох іменників варіанта:
А тривалого терміну, іншомовного терміну;
Б побудувати з каменя, не лишити жодного каменя;
В розрахункового рахунку, рахунка матчу;
Г мер міста Ванкуверу, територія острова Ванкуверу;
Д королівського балу, урахування середнього бала.



15 квітня 2020 рік (середа)

Українська література


Тема: Урок мовленнєвого розвитку. Написання асоціативного
етюду, викликаного певним художнім образом.



Теорія літератури (запис до зошитів):

Етюд — невеликий за обсягом, переважно безсюжетний твір настроєвого характеру, у якому автор подає конкретну картину, фіксує момент, вихоплений з життя, відтворює внутрішній стан людини, досить часто на тлі співзвучного пейзажу.


Художня асоціація — зв’‎язок уявлень, коли одне з них у людській свідомості викликає низку інших, інколи ірраціональних (чистий — божественний), контрастних (добро — зло), суміжних у часі (весна — цвітіння) чи в просторі (поле — жито), і постає як наслідок естетичного освоєння дійсності.

Отже, асоціативний етюд — невеликий за обсягом твір, основою якого є уявлення, викликане у людській свідомості на основі власного досвіду, вражень.

Рекомендації щодо написання асоціативного етюду

1. Стисла форма.
2. Опис безпосереднього враження.
3. Образність мовлення (художні засоби і прийоми; жанри: епічний, ліричний, драматичний).

Теми асоціативних етюдів



1. Опис емоційного стану персонажа (зазначити, якого).
2. Асоціативний твір-замальовка за твором (зазначити, яким).
3. Продовження художнього твору (зазначити, якого).
4. Написання етюду


Завдання для самостійної роботи:

1. Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом. 
2. Прочитати «Лісову пісню» 


Українська література


Тема: Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа сюжету.
ТЛ: драма-феєрія.



План вивчення теми


1. Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси.
2. Мати Лукаша й Килина – антиподи головної героїні Мавки
3. Симбіоз високої духовності й буденного прагматизму і образі Лукаша
4. Природа і людина у творі. Неоромантичне ствердження духовної сутності людини її творчих можливостей
5. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією. 
6.Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини
7. Художні особливості драми –феєрії.

Прослухати аудіокнигу:


Виконати тестові завдання:
https://naurok.com.ua/test/drama-feeriya-lisova-pisnya-4020.html

22 квітня 2020 рік (середа)

Українська література


Тема: Символічність образів Мавки і дядька Лева, уособлення духовності і краси. Мати Лукаша й Килина - антиподи головної героїні Мавки. Симбіоз високої духовності й буденного прагматизму в образі Лукаша.

Виконати тестові завдання:



Тема: Природа і людина у творі. Неоромантичне ствердження духовної сутності людини, її творчих можливостей. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини. Художні особливості драми-феєрії.

Виконати тестові завдання:



Оформити конспекти за поданим нижче матеріалом:

Драма-феєрія – один із жанрових різновидів драми, для якого властивий фантастично-казковий сюжет. Дія феєрії вирізняється використанням сценічних ефектів і трюків задля досягнення максимально переконливого, життєподібного враження чуда.
У Лесі Українки це проблемно-філософська драматична поема.
Драматична поема – невеликий за обсягом віршований твір, у якому поєднуються жанрові форми драми та ліро-епічної поеми. Основу драматичної поеми становить внутрішній динамічний сюжет – власне, конфлікт світоглядних і моральних принципів при відсутності панорамного тла зовнішніх подій, перевазі ліричних чинників над епічними та драматичними.
Місце дії: волинські ліси (Полісся).
Композиція: пролог і 3 дії, кожна з яких починається пейзажем відповідної пори року (весна – літо – осінь, що переходить у зиму).

Художні особливості драми-феєрії «Лісова пісня»
Художні особливості
Приклади
1. Звернення до фольклору
Письменниця використовує образи та сюжети слов'янської міфології (Русалка, Водяник, потерчата, Перелесник, міф про світове дерево тощо)
2. Поєднання ознак проблемної та філософської драми
У драмах такого типу розв'язують проб леми як філософські, загальнолюдські, так і сучасного життя
3. Злиття лірики, епосу і драми; реальності, міфу і казки; глибини думки, простоти і водно час вишуканості стилю
Леся Українка ділиться особистим ставленням до реального життя, проблем мистецтва, зображуючи зіткнення протилежних поглядів на сучасність та загальнолюдські проблеми
4. Особлива роль рема рок у драмі-феєрії
Ремарки в драмі — стислі і водночас поетичні замальовки поліського пейзажу, які дослідники називають поезіями в прозі
5. Використання символічних образів
«Той, що греблі рве», Перелесник уособлюють стихійні руйнівні сили.
Доля — совість, яка чинить суд над життям.
Дядько Лев — уособлення духовності і краси.
Мавка — уособлення духовності і невмирущої краси, символ прекрасної мрії
6. Афористичність мови
«Не зневажай душі своєї цвіту»; «У тебе голос чистий, як струмок, а очі непрозорі»; «Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає»

27 квітня 2020 рік (понеділок)

Українська мова

Тема: Паралельні закінчення іменників чоловічого  роду давального відмінка,     іменників    знахідного    відмінка,     іменників  місцевого відмінка однини і множини. Особливості кличного відмінка. Творення і відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові.

Опрацювати матеріал підручника Авраменка О.М.

Переглянути відеоурок:



Виконати тестові завдання:


Українська мова

Тема: Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку.


Опрацювати матеріал підручника Авраменка О.М.
Виконати тренажер:




29 квітня 2020 рік (середа)

Українська література


Тема: Микола Вороний. Коротко про життя і творчість, багатогранну діяльність митця. М. Вороний – ідеолог модернізації української літератури. Естетична програма митця, націленість на модерністські течії в новій літературі. Його творчість – перша декларація ідей і форм символізму.
ТЛ: символізм.

Переглянути відео, оформити конспекти за поданим матеріалом:


Виконати тестові завдання:


Тема: Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії («Блакитна Панна»).

Прослухати декламацію вірша:


Аналіз поезії “Блакитна панна” Миколи Вороного. 



«Блакитна панна» відкриває цикл «Гротески», який складається із десяти поезій. Вороний витворює гімн весняній природі, молодості, натхненню.



Літературний рід: лірика


Жанр: вірш

Вид лірики: пейзажна (весняні настрої)



Художні засоби:

- епітети: весна запашна, прозорих шатах, вродою святою, неземною чистотою, променистою росою;

- метафори: сміючись на пелюстках, на квітках;

- порівняння: а вона, як мрія сна чарівна;

- гіпербола: сміючись на пелюстках, на квітках;

- анафора: має крилами Весна запашна;

- окличні речення: ось вона — Блакитна Панна! ЇЇ виспівує: » Осанна!»
- інверсія: лине все, крізь блакить майорить, сяє вродою, сміючись на пелюстках.



Провідний мотив: возвеличення краси природи та єдність її з мистецтвом. 
Блакитна панна — це образ-символ Весни «у серпанках і блаватах», якій уся земля виспівує: «Осанна!» і тривожить душу ліричного героя:


І уже в душі моїй
В сяйві мрій
В’ються хмелем арабески,
І Миготять камеї, фрески,
Гомонять-бринять пісні Голосні
І сплітаються в гротески.


Новаторство Миколи Вороного виявилося в розширенні музичних можливостей українського вірша. «Я писав не так од образу, як од звуку”, — зазначав він. Джерелом його поезії є мелос, мелодія. Звук для символістів — понад усе. Специфічним є розміщення рядків у строфах «Блакитної панни»: вони ніби сходинки, по яких скрапує навесні талий сніг під грою сонячного проміння. Таке розміщення рядків поезії будить особливий темпоритм.



Оформити конспекти за поданим вище матеріалом.



Вивчити напам'ять поезію "Блакитна панна"


04 травня 2020 рік (понеділок)




Українська мова


Тема: Урок мовленнєвого розвитку №19. Написання контрольного есе проявище природи, що викликає найбільше захоплення й здивування.

Переглянути відеофрагмент й згадайте як пишеться есе:


Перегляньте презентацію та складіть конспект за нею:





Перегляньте відеофрагменти явищ природи і оберіть на свій смак одне з них – це буде тема, на яку ви напишете есе. Також, ви можете обрати самостійно інше явище природи, про яке бажаєте написати – ваша творчість нічим не обмежена!








Українська мова





Тема: Урок мовленнєвого розвитку №20. Написання контрольного есе про явище природи, що викликає найбільше захоплення й здивування.



Примітка: робота виконується на подвійних аркушах в лінію!



Відраховуємо зверху 6 рядків і на 7 (посередині) записуємо:



Контрольне есе про явище природи, 

що викликає найбільше захоплення й здивування
учня (учениці) 10 класу
ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Лисичанського


Прізвище та ім'я в Родовому відмінку

06 травня 2020 рік (середа)


Українська література

Тема: Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр символістського твору. Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних
перетворень (Микола Вороний «Інфанта»).

Прослухати декламацію вірша "Інфанта":


Аналіз вірша (записати в зошити):
Літературний рід: лірика.
Вид лірики: інтимна.
Жанр: ліричний вірш.
Провідний мотив: ліричний герой оспівує ідеалізований жіночий образ - образ вічної краси.
Ідея: створити узагальнено ідеалізований образ вічної краси.
Віршовий розмір: чотиристопний ямб з пірихієм.
Римування: перехресне.
Рима: чергування чоловічої і дактилічної.
Художні засоби: неологізми, метафоричні епітети, символічні образи, порівняння у формі орудного відмінка, асоціативні образи, зорові та слухові образи, уникнення конкретики значення.

Виконати тестові завдання:


Українська література

Тема: Олександр Олесь (О. Кандиба). Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання митця. Неоромантичні,   символістські    тенденції    у творчості («З журбою радість обнялась...»).

Переглянути відеоурок:




Прослухати декламацію вірша:




Збірка поезій
«З журбою радість обнялась» (1907)
Літературний рід
Лірика
Вид лірики
філософська
Жанр
Вірш-медитація
Напрям
Неоромантизм
Стильові ознаки поезії
• загострена чутливість; тонке художнє сприймання світу, нестримне поривання до краси;
• щирий ліризм, сповідальність;
• глибоке відчуття й оригінальне переосмислення фольклору;
• часте використання антитез, контрастів;
• майстерне відтворення в слові гами звуків і кольорів навколишнього світу,
вишукана мелодійність.
Основний мотив
Журба і радість - загадкова траєкторія індивідуального сприйняття життєвого руху. Сприйняття світу в потужному змаганні різноспрямованих сил.
Ідея
Боротьба й поєднання протилежностей: утвердження думки про те, що журба і радість – одвічні супутники людської долі
Головна думка
В обоймах з радістю журба.
Одна летить, друга спиня...
І йде між ними боротьба,
І дужчий хто — не знаю я...
Символічні образи
Журба і радість,
сльози і сміх, ніч і ранок завжди переплітаються у світовідчутті та творчості митця, власне, як і в реальному житті, що зіткане з химерних суперечностей.
«Енергія» твору
…«журба» й «радість» обертаються на універсальні рушії самого життя,
протиставляються й парадоксальним чином поєднуються в складному переживанні:
З журбою радість обнялась…
Образ ліричного героя
1)      Емоційне осяяння-прозріння, піднесена тональність, дивна суміш здивування й захоплення характеризують почуття ліричного героя.  
2)      Філософська, споглядальна позиція. Він — зачарований спостерігач, якому відкрилася вища динаміка нестримних світових сил.
3)      Герой констатує власний статус пасивного учасника й одночасно споглядальника боротьби й поєднання протилежностей, що поширюються й на нього самого як маленьку частку життєвих процесів.
Художній прийом побудови вірша
(художні засоби)
Прийом антитези:
Одна летить, друга спиня…
Оксюморон:
В сльозах, … мій сміх…
Порівняння: як в жемчугах, мій сміх
Персоніфікація: з журбою радість обнялась
Віршовий розмір
Чотиристопний ямб з пірихієм
Характер римування
Перехресне
Особливості рими
Чоловіча


Таблицю занести у зошити

Виконати тестові завдання:




13 травня 2020 рік (середа)




Українська література



Тема: «Чари ночі» – перлина інтимної лірики української поезії. Мотив краси кохання й молодості, філософські роздуми про гармонію людини і природи. Музичність, звукова виразність поезій. Майстерність у відтворенні настрою, емоцій. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («О слово рідне! Орле скутий!..»).

Опрацювати теоретичний матеріал підручника

Виконати тестові завдання:


Прослухати деламацію віршів:



Вивчити напам'ять поезію "Чари ночі"

Оформити літературні паспорти  поезій

Українська література

Тема: Драматичний етюд «По дорозі в казку». Дорога в казку – символ духовних поривань до кращого життя. Маса, гурт людей і їхній провідник. Лідер – сильна особистість. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю.
ТЛ: драматичний етюд.

Виконати тестові завдання:


Прослухати аудіокнигу:


18 травня 2020 рік (понеділок)




Українська мова


Тема: Практична риторика. Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки. Правила ведення суперечки. Аргументи і докази.

Виконати тестові завдання:


Українська мова


Тема: Полемічні прийоми. Мистецтво відповідати на запитання.

Виконати тестові завдання:


20 травня 2020 рік (середа)




Українська література


Тема: Контрольна        робота  №6 з теми     «Творчість Лесі  Українки, М. Вороного, О. Олеся» (тестування).

Виконати тестові завдання:


Українська література


Тема:Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії
територіальної громади (поезія).


Вивчити напам'ять 1 поезію письменника рідного краю

25 травня 2020 рік (понеділок)


Українська мова


Тема: Урок мовленнєвого розвитку №21. Дискусія на одну з тем: «Гроші. Навіщо      збирати?    Де     зберігати?  На     що    витрачати? Як заощаджувати?», «Мовна мода – це добре чи погано?».

Підготувати  повідомлення на одну з тем

Українська мова


Тема: Підсумковий урок

Повторити вивчений матеріал

                           27 травня 2020 рік (середа)

Українська література



Тема: Бесіда про вивчені твори української літератури. Обмін думками про знакові для свого часу твори, актуальні нині.

Повторити відомості з теорії літератури

Тема: Підсумковий урок

Повторити вивчений матеріал за рік







Немає коментарів:

Дописати коментар